Kjøpsbetingelser
Kjøpsbetingelser for nettbutikk – Norsk Tilhengersenter AS | NTS.no
Ved å gjennomføre en bestilling hos oss, godtar du følgende kjøpsbetingelser. Vi sender kun varer innen Norge (ikke til Svalbard eller Jan Mayen).
1. Betaling og frakt – ved sending
De fleste små og mellomstore produkter kan kjøpes direkte i nettbutikken og sendes hjem til deg eller til en bedrift.
Slik fungerer det:
-
Registrer deg som kunde og fyll inn obligatoriske felter.
-
Vi anbefaler at du både legger inn adresse og mobilnummer
Da er det enkelere for oss og eventuell transportør å holde deg oppdatert på levereing. -
Velg produkter og gå til kassen.
-
Betal med Vipps, Visa eller Mastercard.
Alle produkter med “Kjøp”-knapp kan bestilles og betales online.
Frakt på småvarer (opptil ca. 2 kg) starter på kr 199,-. Fraktpris vises før betaling.
Større varer uten kjøp-knapp eller der fraktalternativ ikke presenteres kan også sendes;
I slike tilfeller avtales frakt direkte med oss. Kontakt oss for pristilbud med frakt på disse varene.
2. Tilhengere og voluminøse varer
Store produkter som tilhengere vises ofte med “Kjøp”-knapp, men kan kun hentes i våre avdelinger i Tønsberg eller Bærum.
Ønsker du frakt? Kontakt vårt salgsteam for avtale om pris og levering.
3. Hente varer hos oss
Du kan hente de fleste varer på vårt hovedlager:
• Norsk Tilhengersenter AS, Åshaugveien 62B, 3170 Sem
Eller avdeling Bærum (avtales nærmere):
• Norsk Tilhengersenter AS, Ringeriksveien 256B, 1340 Skui
Slik gjør du:
-
Registrer deg som kunde. Få med adresse og mobilnummer(!)
-
Velg “Hente i butikk” ved bestilling.
-
Betal med Vipps, Visa eller Mastercard.
Vi gir beskjed via SMS eller telefon når varen er klar.
Hvis vi ikke har varen på lager, tar vi kontakt for alternativ eller refusjon.
Produkter uten kjøp-knapp kan også hentes, men dette må avtales på forhånd.
4. Firmakunder
Har du hasteordre eller ønsker levering til firmaadresse?
📧 Send e-post til kundeservice: webshop@nts.no
5. Kjøp av særskilte varer
Enkelte varer (som båter, plasthaller, osv) kan ikke kjøpes direkte i nettbutikken.
Kontakt oss for kjøp og fraktpriser – dette avtales individuelt.
6. Leveringstid og transport
Vi sender normalt varer innen 3 til 7 virkedager med Postnord (større varer med Schenker).
Du får sporingsnummer når varen er sendt.
7. Angrerett og retur
Unntak og presiseringer følger nedenfor.- Kjøper har rett til å angre kjøp foretatt i nettbutikken, i henhold til Angrerettloven (§§ 8, 14, 20 og 21).
- Angrefristen er 14 dager fra den dagen varen er fysisk mottatt av kunden.
- Kunden må gi melding om bruk av angrerett innen fristen, og det er kundens ansvar å dokumentere at angrerett er benyttet i tide.
- Elektriske komponenter, spesialbestillinger og maskinspesifikke deler (f. eks. Polaris-deler) kan ikke returneres.
Returkostnader
Ved bruk av angreretten (§§ 8, 14, 20 og 21 i Angrerettloven) står du som kunde selv ansvarlig for å betale fraktkostnadene ved retur, med mindre annet er skriftlig avtalt med oss.
Dette følger av Angrerettloven § 25. Vi gjør uttrykkelig oppmerksom på dette i henhold til § 8 bokstav i).
Unntak fra angrerett – kjøretøy, tilvirkningskjøp og spesialtilpassede varer
For enkelte produkter gjelder ikke angreretten, i henhold til unntakene i Angrerettloven § 22. Dette omfatter:
Registrerte kjøretøy og større produkter:
Angreretten gjelder ikke for kjøretøy og voluminøse varer (f.eks. tilhengere, ATV, UTV m.m.) som:
-
Registreres på kunde ved overlevering – jf. § 22 bokstav b (varen får et personlig preg).
-
Tas i bruk ved henting, og dermed ikke kan returneres i uforandret stand – jf. § 22 bokstav e.
Tilvirkningskjøp og spesialtilpasning:
Produkter som bygges eller tilpasses etter kundens bestilling, som for eksempel:
-
Skaphengere produsert fra grunnen av,
-
Tilhengere med påmontert ekstrautstyr eller tilbehør,
-
ATV / UTV som påmonteres utstyr
… regnes som tilvirkningskjøp og omfattes ikke av angreretten, jf. § 22 bokstav b og e.
Ved å bestille slike varer bekrefter kunden å ha godkjent produksjon etter spesifikasjoner, og samtykker til at kjøpet er bindende og ikke kan angres, uavhengig av om varen hentes eller sendes.
Merk: Vilkårene over gjelder både hver for seg og i kombinasjon.
Retur av andre varer
Vi aksepterer retur av varer som er åpnet og kontrollert, så lenge de:
-
Ikke er tatt i bruk
-
Ikke er skadet
-
Returneres i vesentlig samme stand som ved mottak
Dersom varen er brukt eller skadet, kan refusjon reduseres eller falle helt bort.
Eksempel: En robotklipper brukt til klipping er tatt i bruk, denne kan ikke returneres.
8. Særskilt for Polaris-delekatalog (nettbutikk)
Bestilling av originale Polaris-deler skjer via vår online delekatalog.
Deler bestilt gjennom denne delekatalogen er maskinspesifikke og regnes som spesialdeler;
Elektriske komponenter og/eller spesialbestilte deler tas ikke i retur.
Merk:
-
Enkelte deler har lengre leveringstid (leveres fra USA/Japan).
-
Noen deler kan ha utgått eller bli erstattet av ny vare.
-
Vi tar kontakt dersom bestilte deler ikke er tilgjengelig.
-
Disse delene regnes som spesialbestillinger og kan ikke returneres.
9. Uavhentede pakker
Uavhentede pakker belastes med frakt tur/retur.
Henting av pakker via Postnord hentested
Dersom frakten skjer med levering til Postnord hentested, må pakken hentes innen 7 virkedager etter ankomst.
Hentes ikke pakken innen fristen, returneres den automatisk til oss, og du som kunde vil bli belastet for frakt tur/retur i tillegg til et administrasjonsgebyr.
10. Prisendringer og feil i priser
Vi forbeholder oss retten til å justere priser og avgifter uten varsel.
Forbehold og ansvarsbegrensning
Vi tar forbehold om eventuelle feil i priser, produktinformasjon, lagerstatus og annet innhold i nettbutikken. Dette gjelder både tekniske feil (for eksempel systemfeil eller feil ved synkronisering av priser) og manuelle feil (for eksempel inntastingsfeil).
Dersom det foreligger en åpenbar eller vesentlig feil, forbeholder vi oss retten til å kansellere hele eller deler av bestillingen. Dette gjelder særlig ved:
-
Urimelig lav pris som åpenbart skyldes feil,
-
Feil produktinformasjon,
-
Varer som er oppgitt som tilgjengelig, men som i realiteten er utsolgt eller utgått.
Ved slike tilfeller vil vi kontakte deg så snart som mulig og refundere eventuelle innbetalte beløp.
11. Feil og mangler
Oppdager du feil, mangler eller skade på varen under transport, gi beskjed snarest – og ta kontakt med fraktselskap der det er aktuelt.
12. Bindende bestillinger
Alle bestillinger i nettbutikken er bindende.
Ønsker du å avbestille, må dette gjøres umiddelbart etter kjøpet.
13. Lagerbeholdning
Dersom varen du har bestilt er utsolgt, kontakter vi deg raskt og refunderer evt. innbetaling.
14. Forbehold
Vi tar forbehold om:
-
Skrivefeil i tekst og priser
-
Feil i bilder/video
-
Tekniske problemer på nettsiden
-
Tolkning av kjøpsbetingelser – spør oss gjerne om noe er uklart!
15. Vernetingsforbehold (gjelder ikke forbrukere)
Ved eventuelle tvister mellom kjøper og Norsk Tilhengersenter AS avtales Tønsberg tingrett som verneting.
Dette gjelder kun ved kjøp mellom næringsdrivende. For forbrukere gjelder tvistelovens bestemmelser om forbrukerverneting.
Kontaktinformasjon
📞 Telefon: 21 69 05 90
📧 E-post: webshop@nts.no
🕓 Åpningstider finner du her
🛒 Nettbutikken
🏠 Forsiden